Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Robbert en Margreet Reijn - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Robbert en Margreet Reijn - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Margreet

18 Juni 2015 | Duitsland, Koblenz

Dag 9 en 10, 15 juni
De hele dag Linz Am Rhein
Bewolkt, 23 graden
Geen kilometer gefietst.

Op tijd opgestaan. Een heerlijk Duits ontbijt en daarna aan het werk. Fietsen schoon gemaakt en achter de computer i.v.m. Verslag en foto's . Na de lunch er op uit naar Konigswinter, een bekende plaats voor Nederlanders. Met de oudste tandradbaan van Duitsland naar boven, waar we een fantastisch uitzicht hadden op Bonn, Keulen en de wijde omgeving. Wolfgang en Geza waren onze goede gidsen. Schloss Drachenburg bezoeken we een andere keer. ' s Avonds weer lekker geborreld in het zonnetje met uitzicht op de Rijn. Bij het avondeten weer een goed glas wijn en volgen we nu op advies van Wolfgang niet de Rijn-, maar de wijnroute. "Op tijd naar bed" want de volgende dag weer op de fiets

Dag 10
16 juni 2015
Van Linz Am Rhein naar Koblenz. 45 km
Vertrek: 10.15 uur, aankomst: 12.30
Windrichting: noordwest, temperatuur: 12 graden

Het was weer even wennen op de fiets, ook gezien de stijle afdaling vanaf het huis van Geza en Wolfgang. Het tempo zat er daarna toch vlot in en na 45 km in Koblenz. Opzetten van de tent is geen enkel probleem. We hadden geluk dat we vroeg waren, want we staan nu omringd door allemaal kleine tentjes van fietsers: Fransen, Duitsers en Nederlanders. We hebben een mooi uitzicht gehouden op de Rijn. 's Middags Koblenz verkend, wat een hele mooie stad is. Vanavond zelf in de keuken! Maar eerst even borrelen aan de Rijn
NB: Prijzen op de camping variëren van 28 tot 40 Euro. Waar staan wij?

• 19 Juni 2015 - 08:18

Emmy:

Dat schiet al op....... De temperatuur is veel beter dan hier.
    Heerlijk, denk ik, zulke huiselijke stops.
    Goede reis verder, groet Paul en Emmy

• 21 Juni 2015 - 12:07

ErickIneke Vereecken:

Het regent hier dus dacht ik hoe gaat het met jullie. prachtig zo te lezen alle typen weer en afwisseling in het landschap van industrie tot prachtige natuur. Doen de fietsen het goed en een poetsbuurt zorgt er wel voor dat je mag gezien worden. Past wel bij je spike en span op reis geniet ervan en behouden vaart.
    Erickineke