Dag 29, 30 en 31 - Reisverslag uit Sausheim, Frankrijk van Robbert en Margreet Reijn - WaarBenJij.nu Dag 29, 30 en 31 - Reisverslag uit Sausheim, Frankrijk van Robbert en Margreet Reijn - WaarBenJij.nu

Dag 29, 30 en 31

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Margreet

06 Juli 2015 | Frankrijk, Sausheim

Dag 29

Zaterdag 4 juli 2015
Turckheim
Onbewolkt en 35 graden

Een rustig dagje gezien de hitte. Op de camping gebleven. 'S middags genoten van een Elzasser kirsch en een heerlijke paté Wellington. Allebei specialiteiten uit de Elzas en waren verkrijgbaar bij le boulangerie artisan in Turckheim. Pas ' s avonds een stadswandeling in dit mooie stadje.

Dag 30

Zondag 5 juli wat meer actie. Weer bloed heet en wij vroeg op de fiets naar Equisheim. Veel toeristen daar, maar het is ook een heel bijzonder stadje. Kleurrijk zijn de vakwerkwoningen en de stad zelf is ommuurd en rond. Net als in Amersfoort heb je te maken met muurhuizen die voor de verdediging van de stad zorgden. De straatjes zijn heel smal, de huizen in vele kleuren en gebouwen dateren uit 1400 en later. Tijdens ons kopje koffie op het kerkplein genoten we van de fanfare, die om de 2 nummers een drinkpauze inlaste. Gaf veel sfeer op dit plein. Om 13.00 uur weer op de camping en een reisschema gemaakt voor de komende dagen.

Dag 31

Maandag 6 juli
Van Turckheim naar Sausheim, 61 km
Zwaar bewolkt en pas om 9 uur reden we weer in de zon. Temperatuur oplopend naar 35 graden en noordoosten wind.
Vertrek 07.45, aankomst 12.00 uur

Een slechte nacht, Denen die het erg gezellig met elkaar hadden en waarvan de vrouwen regelmatig in de slappe weg schoten. Ook het eerste onweer met wat regen en een buurman die wist wat snurken was.
Om 6 uur de wekker en voor 8 uur op pad. Het eerste uur geen zon en dat kwam goed uit in deze heuvelachtige tocht met een aantal kuitenbijters. Goede oefening voor straks in Zwitserland. Onderweg een kop koffie gedronken, op een terras. Het werd niet op prijs gesteld, dat wij tijdens onze koffie de krant inzagen en die werd dan ook uit onze handen gerukt. Deze vrouw spoorde volgens ons dan ook voor geen meter!
Op de camping aangekomen, dachten we op een rustig plekje te staan, maar na de lunch verscheen er een busje met 5 pubers en 3 begeleiders. Vanmiddag heerlijk bij het zwembad gelegen. Eten doen we bij het "camping restaurant".

• 06 Juli 2015 - 20:29

Greetje En Jelle:

hoi Robbert en Margreet,
    zo leuk om jullie te volgen. En knap hoor, al zo'n eind op weg.
    Jullie maken wel van alle alles mee, wij genieten van jullie verhalen en foto's,
    lieve groet van ons

• 06 Juli 2015 - 21:12

Dick En Gerrie:

Hallo Robbert en Margreet,
    Jullie schieten al lekker op. Bijzonder om te lezen dat je pas na 3 weken weer een krant leest. Heerlijk zo weg van het wereldnieuws. En jullie zien zoveel mooie dorpen en steden, musea, kunst enz. Prachtig. Morgen, dinsdag , weer heet weer met waarschijnlijk onweer, het kan spoken in de rijnvallei. Vanaf woensdag lijkt het weer stabieler. De bergen lonken, we zijn benieuwd hoe de ervaringen dan zijn.
    Fiets in ieder geval wat rustiger dan die jongens in de Tour de France.
    Veel groeten en hou vol.

• 06 Juli 2015 - 21:14

Geza:

Ja, het zijn allemaal beeldige stadjes in de Elzas. Equisheim ken ik nog niet, maar we hebben er laatst een video van gezien, als voorbeeld voor het herstellen van de vakwerkhuizen bij ons in Linz am Rhein.
    Ik wens jullie sterkte, het zal nu een beetje aangenamer worden wat de temperatuur betreft. Ik hoop het voor jullie.
    Liefs Geza

• 06 Juli 2015 - 22:26

Margriet & Quintus:

Zo hee kanjers, wat al een prestatie inmiddels. Wat maken jullie veel mee, 't is steeds goed te merken hoe jullie genieten vanaf het moois en lekkers dat jullie tegenkomen. We wensen jullie veel sterkte, een succesvolle voortzetting, en hopelijk kunnen jullie zo blijven genieten. Wij zijn inmiddels weer back home na een mooie waddenvakantie. Tot later! Liefs, M&Q

• 07 Juli 2015 - 16:36

Christien En Rinze:

Achter het bier op het terras eindelijk weer jullie blog kunnen lezen. Het gaat maar goed met jullie fietsreis.
    Nog veel zien o derweg en hopelijk niet te veel onweer. Liefs Christien en Rinze

• 07 Juli 2015 - 20:05

Robbert En Margreet Reijn:

7 juli 2015 door Els Nagtegaal
    wat gaat het goed ondanks de hitte en wat zien jullie veel, het kamperen zit jullie wel in het bloed, het ziet er steeds heel gezellig uit, de foto,s en de bezienswaardigheden zijn erg mooi. Wij wensen jullie een goede voortzetting. Hou vol het gaat jullie lukken.

• 07 Juli 2015 - 23:03

Wolly:

En het fietst maar door met veel leuke tussenstops1 Ik geniet van de verhalen en het lijkt wel of jullie altijd genieten van het goede leven. Maar ondertussen toch weer verder trappen in nu warme omstandigheden, tot het volgende terrasje of camping. Ga zo door! Nu nog even door Zwitserland, toch ook een fluitje van een cent zo op de valreep?

• 08 Juli 2015 - 12:14

Dinie:

Hoi Robbert en Margreet.
    Wat een fantastische reis maken jullie en prachtige foto,s.Ik moest even inhalen,Piet en ik waren op vakantie in Ierland,veel koeler en vooral Guiness gedronken.Jullie hebben het soms wel erg heet hoor!Petje af en nog heel veel succes met het klimmen in de bergen nu.Liefs Dinie

• 08 Juli 2015 - 22:14

Anja:

Hoi Robbert en Margreet,
    Wat een bikkels zijn jullie! Met deze temperaturen iedere dag naar weer op de fiets. Ik vond met de warmte in Nederland op en neer naar Leeuwarden al niet mee meevallen. En wat attent dat jullie ook aan mijn verjaardag dachten! Wij gaan morgen naar Texel en daarna naar Frankrijk.We blijven jullie volgen. Veel succes!
    Groeten,Anja en Han

• 08 Juli 2015 - 22:25

Miriam:

Wat een bijzondere reis zijn jullie aan het maken zeg.
    Leuk om jullie foto's te zien en de verhalen te lezen. Ik zal jullie blijven volgen.
    Liefs Miriam