Dag 38 en 39 - Reisverslag uit Cully, Zwitserland van Robbert en Margreet Reijn - WaarBenJij.nu Dag 38 en 39 - Reisverslag uit Cully, Zwitserland van Robbert en Margreet Reijn - WaarBenJij.nu

Dag 38 en 39

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Margreet

13 Juli 2015 | Zwitserland, Cully

Dag 38
13 juli 2015
Van Chevroux naar Cully. 91 km
Vertrek 09.00 uur. Aankomst 15.15 uur.
Bewolkt, zuidwesten wind, temperatuur 25 graden

Het was even schrikken vannacht toen het begon te regen, maar gelukkig van korte duur en om 7 uur was de tent al weer helemaal droog.
De route van vandaag toonde een grote verscheidenheid. Langs het meer was het vlak en na Yverdons kregen we met flinke kuitenbijters te maken. Ook werden we getrakteerd op fietspaden, die meer geschikt waren voor mountainbikers. Vooral heuveltje af vergde dit enige stuurmans kunst. De banden hebben het gehouden deze 13e juli. In Lausanne keken we onze ogen uit. Wat een gebouwen en wat een rijkdom.
Nu zitten we op een camping in Cully, 10 km voorbij Lausanne. Op een schitterend plekje direct aan het meer van Genève. Vanuit de tent kunnen we zo het water in. Aan de overkant Evian en de Franse Alpen. We hebben maar besloten hier een extra nacht te blijven.

Dag 39
14 juli 2015
De hele dag in Cully, 32 graden en amper wind.

Om half zes werden we gewekt door 2 sproei helicopters. Een oorverdovend lawaai. Pas tegen elven hadden ze hun karwei boven de wijngaarden afgerond. Wat een rust.
De hele dag lekker gezwommen en gelezen. Dit plekje hebben we ook voor Frank en Janneke gereserveerd.

• 13 Juli 2015 - 19:52

Herman:

Komt me allemaal bekend voor. In Yverdons nog wel tijd genomen om op het terras bij de kerk te zitten???
    Enne... hoe was de afdaling naar Lausanne. Was deze te doen?
    Geniet van jullie tocht langs het meer van Geneve. Tot Martigny rijden jullie nu Velo route 1 als het goed is.
    Eigenlijk nog maar 1 dag fietsen daar naar toe (of 2). Moet geweldig gevoel geven dat jullie deze tocht maken.
    Blijf er van genieten zou ik zeggen.
    Jammer dat we nu niet in CH zijn (volgende week pas). Anders had ik graag een stuk met jullie opgefietst.

• 13 Juli 2015 - 20:34

Geza:

Geweldig. Wat een avontuur toch. Geniet ervan en hou je taai!
    Liefs Geza

• 13 Juli 2015 - 20:51

Hanneke:

Wat gaat de reis voorspoedig! Geniet lekker van jullie rustdag....wij genieten van jullie reis/verslag. Dikke tuut, Onno en Hanneke

• 14 Juli 2015 - 13:36

Ria Smit:

Hoi

Wat een geweldige reis maken jullie, wat zien jullie veel. Het lijkt me nog moeilijker in de hitte te fietsen als in de regen zoals in het begin van jullie reis.

Tsjonge wat een onderneming. Erg leuk jullie te kunnen volgen.
    Hou vol zou ik zeggen.

Lieve groetjes RIA

• 14 Juli 2015 - 16:12

Dick:

Dat begint lekker op te schieten. Zwitserland is inderdaad stinkend duur. Een paar jaar geleden met Bob ten oosten van Montreux op de camping gestaan. We volgen jullie avontuur met plezier. Groet van Gerrie en Dick

• 14 Juli 2015 - 22:28

Janke En Bart:

Robbert en Margreet,

De laatste loodjes, jullie reis verloopt volgens ons zoals jullie het vooraf bedacht hadden.
    Het weer en de hoogte hebben jullie niet altijd mee gezeten, het kan nu alleen beter worden.
    Wij hebben begrepen dat jullie genoten hebben van de kaaskruller en Tête de Moine.
    Nog even dan zien jullie de rest van het team weer.
    Succes deze laatste "fietsdagen".

Groeten van Janke en Bart wij blijven jullie volgen